Forum Edno zżarło środu Strona Główna Edno zżarło środu
Monty Python, czyli spot the looney!
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Wojaże zagraniczne i graniczne
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 42, 43, 44  Następny

Odpowiedz do tematu    Forum Edno zżarło środu Strona Główna » Hyde Park Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Wojaże zagraniczne i graniczne

Post
Jest na mojej liście- miejsc/miast nieodwiedzonych [w pierwszej dziesiątce].

Sob 17:29, 23 Cze 2012 Zobacz profil autora
Dame Elsie
Lama

Dołączył: 11 Maj 2009

Skąd: Bolton

Post
Byłam na dworcu lwowskim, liczy się? Może w te wakacje zahaczę o Paryż, najprawdopodobniej pojadę na wycieczkę do Francji

Sob 18:13, 23 Cze 2012 Zobacz profil autora

Życzę ci tego.
Dworzec lwowski- zaliczone że byłaś, ale nie że zwiedziłaś Lwów. Moi koledzy- jeżdżą po europie i SĄ w pięknych miejscach, ale ich nie zwiedzają- z braku czasu. Kładą nacisk na ilość- nie na jakość. Byłem z nimi we Wiedniu- zwiedzanie... sorry- "zwiedzanie" z nimi to strata czasu i pieniędzy.
Ja w Krakowie byłem [tylko] 3x. I nadal Kraków uważam za niezwiedzony a raczej- nie-do-zwiedzany, bo nie byłem w kilku miejscach [np. nie widziałem facetki z lisem- czy gronostajem, ani żadnego obrazu Matejki].
Edit:
Co do mnie planuję jeszcze w tym roku jedną zagraniczną wycieczkę, ale o tym na razie- cicho [bo się wyda].

Ostatnio zmieniony przez janoszdobrosz dnia Sob 21:16, 23 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Sob 21:15, 23 Cze 2012 Zobacz profil autora

Post
jutro Wrocław, ale ino na jeden dzień (nie zdążę się spotkać z mitomę, trzeba się było wcześniej umówić cy cuś ;_; ). liczę, że będzie przednio. ahoj!

Ostatnio zmieniony przez Blase dnia Pią 23:06, 06 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Pią 23:05, 06 Lip 2012 Zobacz profil autora

Post
Jedziesz w interesach, czy na włajaż włajaż?

Pią 23:17, 06 Lip 2012 Zobacz profil autora

Post
bardziej włażaj i na szoł, które mast goł on.

Pią 23:43, 06 Lip 2012 Zobacz profil autora

Post
A- już rozumiem. Chodzi o pederastę w pseudobarokowej scenerii?

Pią 23:48, 06 Lip 2012 Zobacz profil autora

yup.

Pią 23:51, 06 Lip 2012 Zobacz profil autora

Post
No to życzym przaśnej zabawy
Here we are, born to be kings
We're the princes of the universe!

Sob 8:09, 07 Lip 2012 Zobacz profil autora

Post
Byłam sobie na tej Słowacji, nie w celach turystycznych (mimo że taki powód wpisałam przy wydawaniu EKUZ, ech), pewnie się zastanawiacie co ja właściwie tam robiłam. Już spieszę z wyjaśnieniami, bo jeszcze 10 dni temu sama nie miałam pojęcia co będziemy robić Wide grin Otóż były to praktyki terenowe z kartografii geologicznej, czyli naszym zadaniem było zrobienie map tego, co znajduje się pod ziemią konkretnego obszaru. Naszym obszarem były piękne okolice gór Strażowskich w kraju trenczyńskim, powiecie Prievidza (które jest CAŁE otoczone górami, nie tylko Strażowskimi z tego co wiem), a byliśmy zameldowani w sąsiedniej miejscowości Bojnice na autocampingu oddalonym od centrum o około 2 km (krętych górskich dróg). Camping był paskudny, na dodatek nasze domki leżały już w obszarze kotliny hornonitriańskiej, więc gdziekolwiek chcieliśmy iść, musieliśmy zapieprzać pod górę (na śniadania/obiady/autobus - to samo miejsce - również, ale o tym już gdzieś pisałam). Na porządku dziennym były szerszenie latające koło i w domkach, myszy na drzewach, modliszki, ćmy i jelenie, które nie wiadomo skąd przebiegały twoją ścieżkę wieczorem, kiedy wracało się z bufetu przez las (można było ze strachu w spodnie narobić, poważnie). Co do zajęć.. pierwszego dnia nauczyli nas obsługi GPSu i kompasu (z odwróconym wschodem i zachodem Wide grin), wybuliliśmy 1,30 euro za autobus z przesiadką do pobliskiej miejscowości Kanianka i stamtąd przeszliśmy dokładnie 16,5 km po górach, pagórkach, lasach, chaszczach (o, faktycznie to się pisze przez ch!), a prowadzący co pewien czas pokazywali nam odsłonięcia, opisywaliśmy skały, itp. No kurwa, to było rok temu, 4 praktyki terenowe były o odsłonięciach! Wszystko po to, żebyśmy wiedzieli co właściwie pod nami leży, a co potem przydało nam się do rysowania map. Potem podzielono nas na 8 grup i każda grupa dostała swój kawałek terenu - mojej grupie trafił sie teren nr 1, najbardziej wysunięty na wschód, zaczepiał sporo o tereny Bojnic (np. ZOO - btw to jest najstarsze zoo na Słowacji, na dodatek jedno z 4 w tym kraju!), więc miałyśmy teoretycznie najłatwiej. Drugi dzień dano nam na wyznaczenie za pomocą GPSa specjalnych punktów, za pomocą których mogłyśmy potem wykonać siatkę kartograficzną na podkładzie topograficznym, który dostałyśmy. Kolejne 4 dni (a w praktyce 3, bo szybko to poszło) przeznaczone były na wyjście w teren, szukanie odsłonięć, zaglądanie do starych, zbieranie okazów/próbek, schodzenie ze szlaków i szukaniu czegoś niezwykłego w terenie, słowem - poznawanie swojego kawałka ziemi. Nam dużo odpadło, bo do ZOO nie musiałyśmy wchodzić, na kąpielisko także, kawałek uzdrowiska również nam się trafił. Generalnie praca wtedy nie zajmowała nam więcej niż 5 godzin, potem jeździłyśmy np. po zakupy do Tesco albo ja polowałam na Trololo (ci co nie mają mnie na fejsbuku muszą poczekać na zdjęcie do jutra) Wide grin Ostatnie 2 dni (a w praktyce 3, bo - wspominałam wcześniej) były przeznaczone na zebranie tego wszystkiego do kupy i zrobieniu map - dokumentacyjnej (gdzie i jak chodziłyśmy, gdzie miałyśmy odsłonięcia), zakrytej (z utworami czwartorzędu), odkrytej (bez czwartorzędu) i sozologicznej (zaznaczenie lasów, polan, ścieżek, terenów zabudowanych, zabytków, słowem - taka jakby mapa turystyczna), profil litostratygraficzny, przekrój przez teren, a do wszystkiego opis - gdzie, jak, dlaczego, po co, na co, orografia, hydrografia, tektonika, opis do mapy sozologicznej. To wszystko tworzy naszą pracę, dodatkowo było kolokwium które do trudnych nie należało, ale oczywiście musiałam coś spieprzyć w profilu i mam 4.0 zamiast 5.0 Sad (1)
W kwestii turystycznej... ładny zamek mają w Bojnicach, ale nas bardziej obchodził fakt, że leżał na trawertynach niż jego historia Wide grin Generalnie jest to miasteczko typowo turystyczne, dużo taniochy z Chin do kupienia, poza tym jest uzdrowisko (w okolicy płyną wody termalne), kąpielisko i miejska plaża przy granicy z Prievidzą. Komunikacja miejska i pozamiejska mimo że dosyć droga moim zdaniem (70 centów za przejazd, ulgowy 55, ale taki policzyli nam może 2 razy, a jeździliśmy naprawdę często), to dawała radę, jak się ogarniało to dało się wszędzie dojechać. A jeśli chodzi o dogadanie się ze Słowakami to tylko jedna metoda - mów po polsku, oni odpowiedzą ci po słowacku i wszyscy się rozumieją, żaden angielski, bo mało kto go rozumie na tyle żeby rozmawiać. Raz tylko mieliśmy problem ze słowem 'kantor', ale zaczęłyśmy mówić o 'euro na zlotowki' i babka nas zrozumiała. Ta pani pokazała nam jak dojechać do Tesco od trochę innej strony niż zazwyczaj jeździliśmy i bardzo jestem jej za to wdzięczna, na szczęście była okazja jej podziękować, bo kilka dni później znów ją spotkaliśmy, na tym samym przystanku Wide grin Jak powiedzieliśmy, że jesteśmy studentami, to od razu skojarzyła: Kraków? oni wiedzą! Ogólnie powiedziała nam, że mówimy jak rodowici Słowacy, ale na pewno przesadzała Wide grin generalnie wyszło na to, że oni nas lepiej rozumieją niż my ich, czym jestem zaszokowana.
Jutro ciąg dalszy wywodu, powrzucam co ciekawsze zdjęcia może, ale do tego trzeba mi lepszej sieci Happy Macie syyyrove koule na pocieszenie:

Ostatnio zmieniony przez Mrs Teal dnia Sob 1:17, 25 Sie 2012, w całości zmieniany 2 razy
Sob 1:11, 25 Sie 2012 Zobacz profil autora

Post
Góóól- to do picia? Fajna wycieczka, gdzie foto zamku?

Sob 1:32, 25 Sie 2012 Zobacz profil autora

Wygląda na chipsy Wide grin A zamok je tutaj:

A tu jeszcze moja noga na znienawidzonym dworcu w Katowiczach:

Ostatnio zmieniony przez Mrs Teal dnia Sob 1:38, 25 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Sob 1:34, 25 Sie 2012 Zobacz profil autora

Post
Wypas. Jak mówisz, że to niedaleko polskiej hranicy, to może i ja się bym wybrał tak azaliż?

Sob 1:37, 25 Sie 2012 Zobacz profil autora

Post
Nie pisałam, że to blisko polskiej granicy, jakieś 100 km od Zwardonia (przejścia PL-SK), w międzyczasie trzeba przejechać przez kraj żyliński ;P Bliżej jest do Czech, chyba 40 km Wide grin

Sob 1:40, 25 Sie 2012 Zobacz profil autora

Post
A to coś mi się popierniczyło. To szkoda, bo zamek ciekawy, myślałem że może gdzieś po drodze mi tam będzie.

Sob 2:03, 25 Sie 2012 Zobacz profil autora
Odpowiedz do tematu    Forum Edno zżarło środu Strona Główna » Hyde Park Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 42, 43, 44  Następny

Design by Freestyle XL / Music Lyrics.